Přijďte si i vy zahrát s námi!
Každý čtvrtek od 18 do 22hod.
Pro děti klub již od 15hod.


D klub Doubravka, Zábělská 54b, Plzeň

--> Mapa <--

Deskové hry

LEGIE


Ptáte se co přibalit do batohu nebo do kapes maskáčů správného kluka a holky při cestování za dobrodružstvím, na výlet či dovolenou? Co zažene nudu, zkrátí dlouhé chvíle a vždy dobře pobaví?? Příručka mladého sviště radí! Vemte s sebou LEGIE.

Vytvořit dobrou „kapesní hru“ je opravdu kumšt. Jak to zaonačit, aby hra byla zábavná, mnohokrát variabilní, aby prověřila taktické a strategické myšlení a ke všemu byla ještě ,,geniálně“ jednoduchá a skvěla hratelná?? Věřte, nevěřte - přesně takové Legie jsou. Znalci tvrdí, že snad v sobě kříží rozmanitost šachů a variabilitu Go, ovšem milovníkům deskovek stačí odehrát jednu partii, aby i bez toho ihned pochopily, že je to skvělá pařba.
Hra je určena pro dva hráče. Každý z nich se stává v partii velitelem jedné legie. Smyslem a účelem je umístit na herní plán všechny své vlastní jednotky dřív, než to udělá soupeř. Samotnou herní desku tvoří čtverec libovolně složený ze čtyř oboustranně použitelných bitevních plánů. Na nich jsou vyobrazeny různé terény rozdělené čtvercovou šachovnicí na 3x3 pole.
Oba hráči dostanou stejný počet černých a bílých žetonů představujících jednotky jejich armády. Ty jsou označeny šesticí nakreslených symbolů - královskou korunou, meči, štíty, luky a šípy, katapultem a věží. Dále je tu ještě neutrální žeton s obrázkem praporu, který se umísťuje při boji na místo, z nějž byla právě odstraněna poražená armáda. Hráči se střídají v pokládání svých žetonů do mapy krajiny, snaží se obklíčit soupeře a vyhnat ho z obsazených pozic. Vést atak na sousední kameny lze jen tehdy, když se dotýkají vzájemně bokem, nikoli jen rohem. Je-li součet útočníkových mečů působících na nepřítele tři a více, je protivník poražen a odstraněn z plánu. Obrané číslo napadeného zvyšuje symbol štítu, tehdy podléhá až při útoku čtyř mečů, naproti tomu oddíl lučištníků lze porazit snáze, postačí meče dva. Obraný hendikep lučištníků vyvažuje pro změnu jejich bojová potence, při vstupu do hry mají možnost vyřídit i na dálku jakoukoli jednotku nepřátel, která není pod ochranou štítů či lesního porostu. Kromě symbolů na žetonech samotných armád hraje svou důležitou roli samozřejmě také různorodost krajiny. Lesy poskytují úkryt proti střelcům, voda nedovoluje vstup těžkooděncům, do hor nelze umístit nezničitelnou podporu kterou představují věž a katapult. Naopak opevnění poskytují armádám bonus pro obranu podobně jako štíty.
A žolík nakonec! Položením symbolu královské koruny způsobí hráč v řadách nepřátel úplné Waterloo. Všechny dotýkající se armády soupeře jsou rozprášeny a čeká je cesta zpět ke svému veliteli. Ve hře není povoleno znovu pohybovat žetonem, který už jednou položíte na stůl, to může udělat pouze soupeř tím, že vás vyhodí.
Pravidla pochopíte při prvním přečtení, princip si osvojíte během první partie. A zhruba asi stejně tak dlouho trvá, než se vám LEGIE dostane pod kůži…
.


| Autor: Perláč | Vydáno dne 05. 02. 2008 | 1313 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server