Přijďte si i vy zahrát s námi!
Každý čtvrtek od 18 do 22hod.
Pro děti klub již od 15hod.


D klub Doubravka, Zábělská 54b, Plzeň

--> Mapa <--

Deskové hry

ARÉNA

Pravda, je to už více než deset let co nesměla chybět na žádném z hráčských srazů tahle vynikající drtička od Vládi Chvátila s nepřehlédnutelnou škatulí ilustrovanou Martinou Pilcerovou, tehdy talentovanou hvězdičkou, která se později vypracovala až k tvorbě vlastních karet pro Wizardy. Ovšem pod víkem s líbivou kresbou se dodnes skrývá naprosto výjimečný herní poklad, taktická perla, která snad ani nemá mezi deskovkami obdoby.

Základem hry je netradičně členitý herní plán z hexových polí představujících bojiště, cínové figurky – dvojice Skřetů, Barbara, Šermířky a Vraha a čtyři balíčky akčních karet pro výše zmiňované role gladiátorů.
Obrázky na kartách hýří akcí, podstatně jsou však texty a odkazy. Hra sama je totiž značně netradiční, téměř do detailů propracovaná simulace reálného souboje. Hráči mají šanci konat a činit akce pohybu, vyčkávání, nečekaných bojových manévrů, prudkých útoků, zákeřných kliček, kopů, škrcení, vrhu zbraní, no v podstatě téměř cokoli. Slouží k tomu tzv. plánování bojových akcí. To znamená, že hráč si na stůl vyloží skrytě řadu karet, své naplánované akční kombo, které pak ve vhodnou chvíli začne odehrávat. Soupeři proti sobě mohou vzájemně útočit bodáním, sekáním nebo přímým tělesným kontaktem. Podstata úspěchu spočívá v tom, dobře odhadnout taktiku a možnosti protivníka, zůstat ve střehu, a vzápětí včas a překvapivě zaútočit. Útoky lze vést v různých hodnotách v rozsahu 1-6 pomocí tajně nastavené kostky čemuž obránce opět čelí akcí svých karet, odehráním dobrého či méně dobrého vykrytí a blokování daného útoku. Podle kvality obrany má napadený šanci uhodnout nastavení útočníkovy kostky a úder případně zablokovat. Při neúspěchu sklidí zasažený příslušný počet zranění! Hra je samozřejmě takticky mnohem bohatší, tohle je ale přibližně v kostce herní princip. Výhodou je, že i plány lze během hry kdykoli pozměnit, z naplánované řady akcí první kartu vyměnit, či případně celou řadu stornovat a začít znovu. Systém je vstřícný a nejste povinni pokračovat v nevýhodně se vyvíjející či špatně naplánované akci. Herní kombinace a průběh jakéhokoli souboje je vždy naprosto specifický s přihlédnutím k tomu, že osvojí-li si hráči časem dle své nátury některé oblíbené kombo a zkouší je využívat opakovaně, obránce to okamžitě postřehne, využije tento odhad ve svou výhodu a agresor má vzápětí plné ruce práce s protiútokem. Skvělé…
Hra je pochopitelně daleko rozmanitější, včetně využívání odlišných vlastností, schopností a modifikátorů jednotlivých postav. Mírnou nevýhodou Arény je snad jen fakt, že aby hra odsypala svižně, bez zdržování, dlouho trvajícího listování a pročítání akcí každé karty, je zapotřebí, aby hráčům přešla takříkajíc „do krve“. Až tehdy se pak její potenciál může projevit v plné kráse…
Hra je i dnes zcela běžně snadno k sehnání a rozhodně patří k nadprůměru v nabídce domácí produkce. Šance, že by však v současnosti znovu prožila zasloužený boom, asi bohužel nehrozí. Snad jedině, že by se splnil dávný sen milovníků Arény a s boží pomocí by na trh přišlo kdysi plánované rozšíření o figurky čaroděje z Galie, osmirukého obra či trpasličího sekerníka …..kdo ví?
.
.
>

| Autor: Perláč | Vydáno dne 05. 04. 2008 | 1151 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server