Přijďte si i vy zahrát s námi!
Každý čtvrtek od 18 do 22hod.
Pro děti klub již od 15hod.


D klub Doubravka, Zábělská 54b, Plzeň

--> Mapa <--

Karetní hry

Relikt

Dobrodružství chtivé duše romantických snílků se tetelí blahem a dychtivě jásají nad návratem pana Neodolatelného. Indiana Jones se vrátil…!!
Těm, kteří už samou nedočkavostí nemohli klidně spát a po večerech mlsně obcházeli před kasami kinosálů, se mohla pro ukrácení dlouhé chvíle hodit drobná zelená krabička karetní hry Relikt. Atmosféru znamenitě navodí grafické zpracování karet. Obrazotvornost a fantazie kreseb Michaela Mezela je prostě dech beroucí.
Tentokrát nám představuje dvanáctidílné putování sympatického dobrodruha ve štramáckém klobouku na cestě za dvěma desítkami vzácných zlatých sošek zdobených drahokamy. Výbavou nám budiž barevné stany, bágly a cestovní harampádí a to rovnou pro pětici dobrodruhů. Stačí si jen zabalit svůj pingl a cesta za dobrodružstvím může začít.



Myšlenkou a cílem karetní hry Relikt je vžít se s trochou nadsázky do role hledačů pokladů a pokusit se během partie trvající zhruba čtyřicet minut, získat sošky přinášející při konečném hodnocení nejvyšší počet bodů.
Dvacítka,, Karty Pokladů“ se dobře zamíchá, pro zpestření se tři z nich náhodně vyřadí ze hry a z ostatních se vytvoří snímací hromádka. Z té se pak na stůl vynesou (a postupně doplňují) čtyři karty sošek o které se následně bojuje. Má to ovšem drobný zádrhel. Kromě osmi sošek osázených modrými kameny, jejichž zisk přináší hráčům body přímo, je ve hře totiž také dvanáct karet s rudými, prokletými drahokamy. A má-li hráč mít z těchto karet užitek, musí získat vždy celý červený pár stejné hodnoty. Liché rudé karty totiž body naopak odečítají! Každá vyložená Karta Pokladu vytvoří začátek jednoho sloupce Karet Dobrodruhů. Hráči postupně v průběhu hry přikládají do sloupců pod Poklady další karty ve snaze přivlastnit si ten či onen poklad, případně donutit soupeře vzít si nevhodnou sošku.
Před hrou je nutno si připravit Výbavu.
Každý z hráčů obdrží před začátkem hry jeden z pětice barevných stanů a tuhle kartu položí před sebe na stůl, aby bylo zřetelně vidět, jakou barvu právě hájí. Barvy se mohou během hry pro hráče změnit. Ke každé barvě patří sada dvanácti hracích Karet Dobrodruhů. Ty hráč neobdrží podle barvy kterou v dané chvíli hájí, naopak, všechny Karty Dobrodruhů se zamíchají společně do druhého snímacího balíčku a z něj jsou hráčům rozdány nejprve čtyři první listy. Po odehrání karet z ruky, na konci svého tahu, pak hráč dolízne z balíčku tolik karet, aby měl zas vždy čtyři do ruky pro příští kolo.
Jak už bylo zmíněno, vyložená Karta Pokladu vytváří začátek jednoho herního sloupce kam se tyto Karety Dobrodruhů přikládají.
Sošky, neboli hledané poklady, mají na sobě zobrazen určitý počet drahokamů, což jednak značí jejich bodovou hodnotu a jednak počet Karet Dobrodruhů, které se do sloupce pod ni musí položit, než dojde k jejímu vyzvednutí.
Hráči zvolí libovolně podle svého uvážení, kterou ze čtyř Karet Dobrodruhů, které mají právě v ruce, umístí do jednoho ze sloupců, odehrají a dolíznou si novou kartu. Hra pokračuje po směru hodinových ručiček. Důležité je připomenout, že vynesená Karta Dobrodruha se vždy započítá tomu hráči, před kterým právě leží stan stejné barvy. Poklad totiž vyzvedne a obdrží ten, jehož současně hájená barva má na kartách pod pokladem nejvyšší součet bodů. Takže o překvapení není nikdy nouze…
Vše tohle by sice mohlo být fajn, samo o sobě by to ale asi nestačilo. Absenci fádnosti a stereotypu Rüdiger Dorn, autor téhle příjemné listovky, odstranil sadou několika kousků karet speciálního vybavení pro každého z dobrodruhů, které ze hry dělají v cuku letu zajímavou a nepředvídatelnou partii.

Láhev rumu: hráč může vyměnit svou kartu se stanem s protihráčem (získané poklady zůstávají původnímu majiteli)
Kompas: hráč může během svého tahu vynést dvě karty dobrodruhů. Pak si vytáhne dvě karty z dolízávací hromádky.
Páska na oči: hráč položí svou další kartu dobrodruha zakrytou do jedné z řad. Zakrytá karta se odkryje až při hodnocení.
Dalekohled: hráč si může prohlédnou karty jednoho ze spoluhráčů. Namísto aby vynesl jednoho vlastního dobrodruha, položí do řady dobrodruha spoluhráče. Spoluhráč si vezme zpět své karty a vytáhne si kartu z balíčku dobrodruhů.
Laso: hráč si vezme vyloženou kartu dobrodruha namísto ze snímací hromádky z jedné z řad.
Pistole: hráč zamění jednu vyloženou kartu dobrodruha v řadě za dobrodruha ze své ruky. Karta nahrazující dobrodruha musí mít s vyloženou kartou buď stejnou barvu nebo číslo. Nahrazená karta se položí na odkládací hromádku.
Fotoaparát: hráč „kopíruje“ naposledy vynesené akční karty. Provede tuto akci tak, jakoby příslušnou akční kartu vynesl on. Kopie fotoaparátu není dovolena.

Hra končí, když se rozdělí všechny poklady.
No a teď už jen záleží na tom, jak to správně vezmete do ruky.


| Autor: Perláč | Vydáno dne 02. 09. 2008 | 1090 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server